Apr 7, 2010

SUMBER PENDAPATAN #3: BINA WEBSITE DENGAN MAKLUMAT PENTING DAN BERGUNA

Anda digalakkan membina laman web atau portal sendiri. Website ini perlulah mengandungi maklumat-maklumat penting dan berguna kepada ramai orang. Website yang paling ramai pengunjung ialah website yang ada dua elemen ini iatu;
  1. berkonsep percuma
  2. berguna
Contoh website yang popular dan mempunyai ramai pengunjung ialah seperti www.google.com, www.yahoo.com, www.amazon.com, www.ezine.com dan lain-lain lagi. Semua website ini  menekankan konsep percuma dan berguna.

Kalau dah percuma, mana datang untungnya?

Soalan biasa. Seperti yang saya katakan awal tadi, anda perlu mengumpul seberapa ramai traffic atau leads ke dalam data base untuk memudahkan anda membuat promosi dan jualan kelak. Ini adalah satu cara untuk menarik ramai traffic ke laman web kita dan bila ramai traffic, akan memudahkan kita menukarkan traffic/leads tersebut kepada pelanggan.

Jika dulu, anda perlu mengupah pereka laman web untuk membinanya. Maka, banyak pula duit kena keluar untuk upah dan maintenance. Kini, anda boleh membuat laman web anda sendiri hanya dengan belajar secara online di rumah. Pelajaran ini pula boleh diperolehi secara percuma. Apa yang perlu anda lakukan ialah;
  1. Klik ke www.mytipsbox.ws
  2. Daftarkan nama dan e.mail anda ke dalam kotak yang disediakan
  3. Klik butang submit atau "ya,saya mahu info buat .....
  4. Anda akan di bawa ke 'pop-up'window yang meminta anda mengesahkan email anda
  5. Buka inbox email anda dan buka email yang anda terima dari laman web tersebut
  6. Klik link yang diberi untuk mengesahkan email anda
  7. Anda akan dibawa secara automatik ke laman web mytipsbox@AutoMLMAnda
  8. Ini ialah modul percuma cara2 membina website dan teknik pemasaran online
  9. 'BOOKMARK' website ini supaya anda boleh mempelajarinya berulang-kali

Memang, pada permulaannya anda akan rasa sukar dan keliru. Nasihat saya, anda pelajari dari sini secara langkah-demi-langkah dan jangan terburu-buru. Internet Marketer yang hebat juga mengambil masa berbulan-bulan belajar dan mengkaji sebelum bermula. Jika anda sudah menguasainya, anda akan dapati banyak kos dan masa dapat dijimatkan. Anda juga boleh mengawal sendiri website anda tanpa perlu menunggu pakar2 website membuat maintenance. Anda boleh lakukan sendiri sekerap mana dan pada bila-bila masa saja yang anda mahu. Apa yang penting, pelajaran ini diberi secara PERCUMA!