Apr 26, 2010

MINGGU SETIAUSAHA

Hai! Selamat bertemu kembali..

Kebelakangan ni, heboh saya dengar orang bercerita tentang minggu setiausaha. Asal bukak radio jer (bukan radio ERA, sebab saya dah boikot..x habis2 dengan lagu seberang) DJ2 cerita pasal minggu setiausaha. Untung betul ye siapa yang jadi setiausaha ni, tiap2 tahun diraikan. Makan2 kat hotel sambil tonton artis2 buat persembahan. Fikir2 balik kadang2 tak adil jugak bagi pekerja2 lain. Ye lah, kalau kata mereka kerja teruk, apa kurangnya pekerja lain? Mereka pun patut diraikan juga ye tak?

Jealous? Eh, tak..Buat apa nak jealous cuma bagi pandangan saja. Lagipun, saya bisnes sendiri dan setiausaha saya pun tak pernah merungut.

Saya cuma kasihankan boss2 mereka tu. Dah jadi trend pulak sekarang ni, tiap-tiap tahun mesti kena raikan minggu setiausaha. Belum kira yang bagi hadiah lagi. Betul, ada boss2 yang tak kisah, ada pula bangga bila dapat bawa setiausaha yang cun2 ke majlis.

Tapi, saya percaya dalam ramai2 boss, ada jugak yang tension..sebab tiap2 tahun kena bersedia bila tiba minggu setiausaha ni. Lebih2 lagi boss2 syarikat di Kuala Lumpur. Tak diikutkan nanti, malu pulak sebab tak ikut trend. Apa pulak kata setiausaha mereka. Apa pulak kata rakan2 mereka. Apa pulak kata pesaing2 mereka. Antara rela dan 'paksa rela' terpaksa lah buang beberapa ribu ringgit semata-mata nak ikut TREND.

Saya?

Walaupun saya boss, saya rasa sangat beruntung kerana saya tak ada setiausaha yang bernama manusia. Setiausaha saya ni cuma 'software' yang dipanggil AUTORESPONDER TRAFFICWAVE. Nama manja dia, hanturaya! hehe..


TrafficWave.net AutoResponders

Hanturaya saya menjalankan kerja2 setiausaha dengan tekun dan sangat setia. Kerjanya membantu saya membuat kempen2 promosi, memberi peringatan [reminder] kepada saya dan menggalakkan saya pergi bercuti tanpa kebimbangan.

Ia bekerja 24jam sehari, 7hari seminggu dan 366hari setahun. Tak kenal penat, tak perlu makan, tak perlu tidur, tak pernah mengeluh, tak pernah marah dan tak pernah merajuk. Apa yang dia tahu, kerja, kerja, kerja...Ada juga pelanggan saya terima surat kempen saya pukul 3pagi, dia balas surat saya: Encik tak tidur ke? Dalam hati saya ketawa saja sebab sambil layan mimpi2 indah, hanturaya saya tetap jalankan tugas dia.

Jika setiausaha biasa kita perlu bayar gaji kurang-kurang 2 ribu sebulan, EPF, bonus, kerja 9 hingga 5 (kadang2 overtime), kena bagi cuti setahun 14 hari, kena bagi cuti bersalin 45-60 hari. kadang2 merajuk dan macam2 hal lagi selagi namanya manusia, hanturaya saya pulak upahnya cuma RM65.00 sebulan! Itu saja...tak payah EPF, kerja 366 hari setahun, 24jam tanpa henti dan segalanya dilakukan secara automatik.

Itulah dia. Apa yang saya nak sampaikan ialah, untuk boss2 di sana,  saya cuma nak beritahu ada 1 alternatif nak jimatkan kos perniagaan, iatu dengan meng'AUTO-PILOT'kan, kerja2 promosi syarikat. Dengan autoresponder, bukan saja menjimatkan kos pengiklanan ia juga dapat menjimatkan banyak masa dan mudah menguruskan 'software' dari menguruskan manusia! Apabila kos dah jimat, bukan saja boleh bawa setiausaha ke majlis2 bahkan satu ofis pun boleh ikut...

Kalau nak berkenalan dengan hanturaya saya, boleh langgan newsletter percuma
KLIK DI SINI

Lihat presentation saya berkenaan autoresponder TrafficWave:

Lihat perbandingan harga autoresponder di pasaran:

Lihat bukti bagaimana saya menggunakan autoresponder dengan PERCUMA

Sekian, kita jumpa lagi!














No comments: