Apr 27, 2010

BERBALOI KE JADI PENULIS?

Hai! Selamat bertemu kembali..

 [PETIKAN HARIAN METRO 27/4/10]

LONDON: Kuasa magis Harry Potter membolehkan pengarang buku dan pelakon filemnya meraih lebih 600 juta paun (RM3 bilion) secara keseluruhannya.

Novelis, JK Rowling dilaporkan meraih kekayaan peribadi mencecah 519 juta paun (RM2.5 bilion) menerusi siri buku itu, menjadikannya pengarang paling kaya di dunia ketika ini, menurut Senarai Orang Paling Kaya Britain yang dikeluarkan akhbar Sunday Times.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Menarik sungguh..bakat menulis menghasilkan RM2.5billion! Itulah keunikan kreativiti masing2 diiringi dengan bakat yang hebat.

Apa kata kita cuba2 belajar jadi penulis kecil-kecilan secara part-time. Sambil2 tak de kerja, sambil2 surfing internet kita cuba buat 1 buku. Maksud saya, kita boleh mulakan dengan e.book.

Banyak e.book yang kita boleh jadikan contoh di internet. Apa? Tak boleh jual? Siapa kata...? Tahukah anda penulis yang buat e.book pasal cara2 bela 'iguana' [www.iguanasecrets.com] pun mampu menghasilkan pendapatan 6 angka hanya dari panduan sempoi macam ni..

Jika anda berminat nak menulis e.book pasal bela kucing ke, hamster ke, ikan ke, kambing ke [hehe] atau apa2 saja perkara yang anda mahir anda boleh lakukan sekarang...

Jika tak tahu nak mula dari mana, cuba lihat panduan buat ebook
http://tinyurl.com/ykkx2xa

Jika nak tau bagaimana nak jual dan promosikan di internet, ambil panduan percuma dari saya. Di sini saya akan tunjukkan bagaimana mencipta satu landing page untuk mempromosikannya di internet.
http://www.mytipsbox.ws

Saya tau, ramai yang berbakat...

Sekian, jumpa lagi.
[creator]

No comments: