Apr 27, 2010

STOP!...BACA PESANAN ASAS NI DULU!!!

Dalam melayari internet ni terlalu banyak yang mengajak join program itu dan ini. Tak dinafikan, mereka adalah para peniaga internet seperti saya dan anda juga. Tak salah juga mereka memukul canang mempromosikan perniagaan masing2 bertujuan menarik perhatian pelawat2 internet..

Apa yang sedikit mencacatkan bagi saya, ada sebahagian yang terlalu 'over do-it'..menjanjikan perkara yang kadangkala tak masuk akal..Contohnya pendapatan 6 angka dalam seminggu, duduk rumah hari-hari masyukkk dan bulan ...dan bintang..dan planet..etc..etc..

Saya tak salahkan mereka. Itu cara masing-masing.

Apa yang saya nak katakan kepada mereka2 yang baru nak bermula dengan perniagaan internet supaya berhati-hati dan sentiasalah berfikir secara rasional..

[AWASI 3 SINDROM BERIKUT]

1. Sindrom Nak Kaya Semalaman

Elakkan apa-apa program yang menjanjikan pendapatan yang banyak dengan 'hampir' tak buat apa-apa kerja. Orang yang mengajak anda menyertai program itupun tak dapat buat duit sebanyak itu semalaman, macamana pulak anda, si pengikut ni, yang tak tau hujung pangkal ni, boleh buat duit sebegitu banyak dalam tempoh semalaman? Logik? Kalaupun mudah sangat buat duit macam tu...tentu, gerenti SEMUA ORANG dah kaya raya sekarang..

Saya tak kata anda tak boleh buat duit yang banyak di internet . Anda MEMANG BOLEH. Hatta berbelas ribu sebulan pun anda boleh buat. Tapi bukan bermula hari ini atau esok!

KENAPA?

Sebab anda MESTI BELAJAR banyak perkara2 yang asas dulu hingga benar2 menguasai. Antaranya mempelajari dan mencari sumber-sumber informasi seperti ini. Dan ia bukan boleh dikuasai sehari-semalam, mungkin berbulan, mungkin jugak bertahun. Belajar akan menambahkan pengalaman dan kematangan dalam dunia perniagaan internet ini. Bila dah betul2 mahir, barulah dengan sistematiknya pendapatan anda akan mula berkembang.

Jika anda seorang pegawai besar sekarang, gaji berbelas ribu sebulan, adakah anda sejak lahir2 dah jadi pegawai besar? Sudah tentu dengan belajar berbelas tahun perah otak, berpuluh ribu duit ibu ayah hangus, dapat ijazah barulah dapat rasa hasilnya..[Itupun tak jamin..ada kawan sampai sekarang tak dapat kerja yang sesuai lagi].

Saya cuma bagi fakta ya, jangan ada pulak yang lemah semangat..hehe

2. Sindrom Bulan & Bintang

Program Affiliate yang menjanjikan syurga, bulan dan bintang. Awasi program yang menjanjikan perkara2 yang tak munasabah. Terlalu perfect sangat ke perniagaan dia? Program yang macam inilah akhirnya anda akan sedari ianya SCAM...PENIPU. Tipah pun tertipu lagi..

Jika anda pernah terjebak dan terkena dulu, belajarlah untuk berwaspada kali ini, jangan jadi macam Tipah..

3. Sindrom Nafsu Tak Terkawal [Tamak]

Kalau anda sentiasa bersabar, tak putus asa dan dapat kawal nafsu nak cepat kaya, tak mustahil anda akan dapat hasil yang lebih dari anda sangkakan pada masa depan. Walaupun secara perlahan-lahan, anda pasti dapat mengatasi berjuta-juta manusia yang memilih untuk jadi kaya-raya semalaman..pasti.

Maka itu, saya nasihatkan...biar lambat, asal senang..

Belajar buat website dulu...
Belajar buat landing page dulu..
Belajar ilmu promosi dulu..
Belajar buat video dulu...
Belajar guna autoresponder dulu...
Belajar buat email kempen dulu...
Belajar...belajar...dan belajar....

Semua pelajaran ada di sini, percuma saja...


No comments: